neděle 18. října 2009

Tale of a Hero

Příběh hrdiny je název jedné české adventury, která je docela nová, přesto ji už zřejmě zasypala historie pod horu kamení, na nichž vysedávají Mass Effecti, ninjové z Gaidenu, zloději z Uncharted, Halo a další hračky od Mattela.

Jak se říká v Anglii: jsem sucker pro adventury. Nutno dodat, že jen pro ty zábavné. A zábava je relativní pojem. Hmph. Tale of a Hero vypadá na zábavnou hru a já se u ní docela bavil tu chvíli, co jsem u ní byl. Je to fajn, je tomu víceméně rozumět (moravštinu jsem ještě nezapomněl - moravsky se tu promluví tak v každé druhé větě, možná) a je to pohádková hra a ty já od dob první Kyrandie rád.

Na začátku mou postavičku (dále jen mě/já) hodili do jámy dva její kumpáni. Jámu obývá příšera, no, to se tak zase říct nedá. Je to někdo, kdo spí v posteli pod zemí. A prý jsem vesničanům slíbil příšeru zabít. Pohádky mají původ v horrorech a tahle hra to jen potvrzuje. Není ale horrorová! Je určená pro děti a samozřejmě dospělé, kterým nevadí, že hrají pohádkovou adventuru (jsme to ale rozpolcené osobnosti, my Doomaři).

Pro začátek jsem si nabral do kapes spoustu věciček, od kudly, přes lano, dýni, šutr, naběračku, dvě zvířecí kůže, až po vidličku, abych mohl zaadventuřit. A to znamená: používat a kombinovat předměty. Klasika. Můj virtuální protějšek dobře ví, proč si tyhle věci narvat do kapes. Já ne, teda alespoň u některých. Třeba dýně. Proč bych si strkal za kalhoty dýni? A pak jsem na to přišel, ale až po několika kombinacích předmětů, až jsem našel místečko, kde dýně byla k užitku. Prostě on předvídal budoucí události a za to mu patří pochvala. Err, abych se dostal k věci, syndrom Poldy 5, tedy nelogická kombinace "psa a vysavače na plot" a podobně v Tale of a Hero nehrozí. Aspoň podle toho, jak na mě hra zatím působila. Problémy jsou logické, jejich řešení už trochu méně, ale to jen proto, aby to bylo zapeklité a vy jste nevyhodili peníze pro nic za nic z okna za hru, co by šla dohrát za hodinu.



Postavička se hýbe pomalu, občas nastane zásek v grafice, ale nejde o nic hrozného. Horší je, když mi nekomentovala můj pokus odvalit kámen naběračkou, a vůbec toho za hru moc nenakomentuje. Asi si šetří hlasivky. Dabing je jinak fajn a je lepší než v Memento Mori. Moravský přízvuk je asi v pořádku (pro zajímavost, na Moravě ho běžně neuslyšíte).

Zatím je Tale of a Hero slušnou adventurkou, kterou bohužel jeden český herní web z nějakého nepochopitelného důvodu popravil - 5 z 10 pro pohádkovou adventuru je poprava, a druhý mu dal pěkných 70 procent. Jak dopisuju tenhle článeček, dostávám chuť se k ní vrátit.Takže zatím ji doporučuju všem pohádkově nakloněným hráčům, hráčkám i nebožákům, pro které je radost řezat motorovkou druhé nebožáky.

This is a fine game! So far.

0 komentářů:

Okomentovat