pondělí 16. února 2009

Walker Vision: Hrál jsem, už jsem to někde viděl

Pokud jste se zajímali o poč. hry už od svého raného věku, možná vám teď hry přijdou naprosto bez nápadu. Já nic takového netvrdím, protože rozhodně nepatřím do škatulky vysloužilý pařan. Je ale možné, že to tak někdo cítí - že se hry už nevyvíjí dál, ničím nepřekvapují. Někomu takovému bych řekl, ať se hned posadí k PS3ce a zahraje si LittleBigPlanet nebo Flower, dvě originalitou hořící pecky. Pak by mi ale řekl, že dvě hry v rámci celé herní nabídky neznamenají nic. Já osobně nechápu, proč by hry měly překvapovat, když úplně stačí, aby nabízely to stejné, co nás na hrách tak baví. Máme zavedené žánry. V FPSce přesně vím, co mě bude bavit a rozhodně to nebudou nějaký hloupý vylepšováky jako je inventář. K čemu je střelci inventář?

Stejně tak to naštěstí vidí a plně chápou tvůrci her. Výroba poč. hry dnes stojí tolik, že se nevyplatí experimentovat se zavedeným stavem věcí. A netýká se to jen žánrů. Herní mechanismy, ale i zápletky jsou stejné - já jsem spokojen, protože vím, co můžu od hry čekat. Začátek herního boomu byl fajn, ale dnes je jiná doba. Filmy, a nebo i hudba, se dřív taky dělaly jen pro zábavu, a dnes je to byznys, kde se vydělávají miliony. A nikdo si nestěžuje. Herní recenzenti musí být v sedmém nebi z toho, jak je jejich práce najednou jednodušší a recenze jsou tím pádem objektivnější - u podobných her už jde najít ten univerzální metr, jde lépe poznat, o kolik je jedna hra lepší než ta druhá. Hráči nemusí litovat vyhozených peněz za experimenty a herní firmy ušetří výrobou několika pokračování známého IP, namísto aby se vrhnula na nějaká nová IP. Takové hry jdou navíc dobře prodávat i na jiné platformy, vždyť každý ví, do čeho jde - viz. úspěšná série NFS a COD.

Jako amatérského znalce herních žánrů mě dnes žádná hra nepřekvapí. Nic takového ale ani od hry nechci. FPS, simulace, Third person akce... Všechno jsem hrál, ale bavím se u toho pořád skvěle. Ty ojedinělé hlasy volající po něčem novém vážně nechápu. Asi už je nebaví hrát. Walkera na ně.

zeal

0 komentářů:

Okomentovat